Już parę dobrych lat temu (1 grudnia 2009) Telekomunikacja Polska S.A. rozpoczęła blokadę portu 25 (SMTP) wykorzystywanego dotychczas do obsługi poczty. W zamierzeniu TP S.A miało to wpłynąć pozytywnie na obniżenie ilości SPAM-u. Jednak dla użytkowników poczty oznacza to wprowadzenie zmian w konfiguracji swojej poczty.
Kogo dotyczą zmiany?
Poniższe informacje okażą się przydatne dla klientów korzystających z dostępu do Internetu za pośrednictwem TP S.A. (Telekomunikacja Polska S.A.) w ramach usług Neostrada oraz usług pakietowych. Jak również innych usługodawców Internetowych, którzy blokują port 25.
Co spowodowała blokada przez TP S.A. portu 25?
Wprowadzone zmiany spowodowały, że użytkownicy korzystający z Neostrady i usług pakietowych, którzy nie zmodyfikowali ustawień w swoich programach pocztowych (Outlook Express, Mozilla Thunderbird itp.), nie mogli wysyłać wiadomości e-mail.
Jak poradzić sobie z blokadą portu 25?
W związku z wprowadzonymi zmianami, na serwerach Hoste.pl została uruchomiona obsługa portu 587. Jednocześnie użytkowników korzystających z poczty w tej sieci prosimy o sprawdzenie i ewentualnie dokonanie odpowiednich zmian w swojej konfiguracji.
Ważne: Zalecamy weryfikację ustawień swoich klientów pocztowych oraz zmianę dotychczas wykorzystywanego portu 25 na 587.
Zmiana konfiguracji dla klienta Outlook Express
W menu wybieramy Narzędzia/Konta
Wybieramy zakładkę "Poczta" i z prawej strony klikamy "Właściwości"
W kolejnym oknie wybieramy zakładkę "Zaawansowane" i zmieniamy w polu "Poczta wychodząca (SMTP)" wartość 25 na 587 (screen poniżej).
Zapisujemy wprowadzone zmiany
W większości przypadków zmiany powinny pomóc. Analogicznie przeprowadza się zmianę konfiguracji w innych klientach pocztowych.