ID #1000

Zmiana portu SMTP w TPSA

Już parę dobrych lat temu (1 grudnia 2009) Telekomunikacja Polska S.A. rozpoczęła blokadę portu 25 (SMTP) wykorzystywanego dotychczas do obsługi poczty. W zamierzeniu TP S.A miało to wpłynąć pozytywnie na obniżenie ilości SPAM-u. Jednak dla użytkowników poczty oznacza to wprowadzenie zmian w konfiguracji swojej poczty.

 

Kogo dotyczą zmiany?

 

Poniższe informacje okażą się przydatne dla klientów korzystających z dostępu do Internetu za pośrednictwem TP S.A. (Telekomunikacja Polska S.A.) w ramach usług Neostrada oraz usług pakietowych. Jak również innych usługodawców Internetowych, którzy blokują port 25.

 

Co spowodowała blokada przez TP S.A. portu 25?

 

Wprowadzone zmiany spowodowały, że użytkownicy korzystający z Neostrady i usług pakietowych, którzy nie zmodyfikowali ustawień w swoich programach pocztowych (Outlook Express, Mozilla Thunderbird itp.), nie mogli wysyłać wiadomości e-mail.

 

Jak poradzić sobie z blokadą portu 25?

 

W związku z wprowadzonymi zmianami, na serwerach Hoste.pl została uruchomiona obsługa portu 587. Jednocześnie użytkowników korzystających z poczty w tej sieci prosimy o sprawdzenie i ewentualnie dokonanie odpowiednich zmian w swojej konfiguracji.

Ważne: Zalecamy weryfikację ustawień swoich klientów pocztowych oraz zmianę dotychczas wykorzystywanego portu 25 na 587.

 

Zmiana konfiguracji dla klienta Outlook Express 


W menu wybieramy Narzędzia/Konta

 

 

 Wybieramy zakładkę "Poczta" i z prawej strony klikamy "Właściwości"

 

 

W kolejnym oknie wybieramy zakładkę "Zaawansowane" i zmieniamy w polu "Poczta wychodząca (SMTP)" wartość 25 na 587 (screen poniżej).

 

 Zapisujemy wprowadzone zmiany

 

 

 

W większości przypadków zmiany powinny pomóc. Analogicznie przeprowadza się zmianę konfiguracji w innych klientach pocztowych.

 

 

Tagi: 25, blokada SMTP, blokada tp sa, port 25, port 587

Podobne wpisy:

Nie możesz komentować tego wpisu